Herken je dat dat je je in stilte afvraagt of je wel helemaal oké bent? Ik heb er jaren mee geworsteld een zoektocht met een geweldige ontdekking.

Ik heb jaren lang een moeilijke periode gekend in mijn leven waarin ik werkelijk heb moeten vechten om staande te blijven. Gelukkig had ik fijne mensen om mij heen, maar in de diepte zat er altijd een stukje onkruid in mijn hart en dat heette afwijzing. In allerlei vormen kwam dat terug in mijn handelen maar ook vooral in mijn denken. In stilte huilde ik er soms om, maar vaak verdrong ik het en ging ik dapper op weg. Steeds weer met vallen en weer op staan. Ik was op zoek naar het recept des levens en kon het maar niet ontdekken. Hoe had God me nu eigenlijk bedoelt? Ik las dan in de bijbel  dat we naar Zijn beeld en gelijkenis geschapen zijn. Ik kon me dat voor een ander zo goed voorstellen maar voor mij zelf kon ik dit niet bevatten. Ik luisterde preken en verslond boeken en steeds weer kwam terug dat de bijbel de waarheid is. Dus trok ik de conclusie dan klopt er ergens iets in mijn boven kamer niet. O ja ik hoorde vaak dat het de tegenstander van God was die onrust zaaide. Ik pakte allerlei geestelijke handvatten aan om Gods waarheid in mijn hart te krijgen zodat ik mijzelf voor 100 procent zou accepteren. Maar het lukte me niet. Niets hielp. Wat voelde ik me ellendig als er in een preek gesproken werd over het oude leven wat voorbij was en ik niet meer achterom hoefde te kijken en mocht gaan wandelen in het nieuwe. (Filippenzen 3 vers 13 b) en ik bleef worstelen met dat stukje negatief oud zeer  in mij. Weer een zo’n momentje met de gedachte; klop ik wel of klopt ik niet.

Gelukkig kreeg ik  na jaren nieuw inzicht en dat wil ik graag met je delen. Het is zo fascinerend hoe God ons heeft gemaakt nl; lichaam, ziel en geest. Deze moeten goed afgestemd zijn op elkaar anders raak je behoorlijk uit balans. Mijn lichaam raakte uit balans omdat mijn ziel zo beschadigd was door leugens die mijn leven binnen gekomen waren. Mijn geest raakte uit balans omdat mijn ziel beschadigd was en er geen ruimte was om voluit te leven uit Zijn waarheid, rust en vrede.

Ik kwam langs een bijzondere weg in contact met iemand die hier veel van afwist. Zo bevrijdend dat ik eerst naar de oude pijn die in mijn gebroken hart zat mocht kijken. Een lange intensieve periode van rouw en verwerking brak aan. En waar ik zo naar verlangde mocht gaan groeien. Ik leerde mijzelf stukje bij beetje omarmen en kreeg soms een golf van blijdschap door mij heen. Eerst riep het soms nog een gevoel van schaamte op. Het is zo wennen dat je blij bent met jezelf? Dat je voelt dat je ertoe doet in het grote plan van Hem. Nu  heb ik de nare gedachten niet meer, ik weet dat ik honderd procent oké ben.

Ik heb geleerd dat de bijbel waar is en dat ik het oude achter mag laten. Maar dat kan niet zonder dat je je oude identiteit achter je gelaten hebt. Stukje voor beetje mocht ik mijn angsten en onzekerheid en gevoelens van afwijzing loslaten. De elastieken die vast zaten aan mijn wonden in mijn ziel zijn doorgeknipt waardoor een proces van vernieuwing van je denken op gang gaat komen.

Wat ben ik God dankbaar dat Hij zelfs geïnteresseerd is in de omwerkte trauma’s die er waren, en die zo diep in mijn lijf lagen opgeslagen dat ik er ziek van werd. Wat is heerlijk om te ervaren dat de bijbel waar is, en dat je de boodschap is  het mag leren vanuit de genade die God jou geschonken heeft.

Als je twijfelt of je wel oké bent of  jouw zelfbeeld  ook zo laag is waardoor je je eenzaam en minderwaardig voelt, dan is er een boodschap van hoop. God is ook geïnteresseerd in jouw beschadigde ziel. Durf jij je masker af te doen en je kwetsbaarheid wanhoop en verdriet met Hem te delen? Ik raad het je zo aan. God wil niet anders dan jouw gebroken hart helen.  Lees het maar in de bijbel het staat in psalm 147; 3 Hij geneest de gebrokene van hart, en Hij verbindt hen in hun smarten.

Ik hoop en bid dat jij net zoals ik Gods genezende liefde kan ontvangen, zodat je wonden gezalfd worden met Zijn heilige zalfolie. Dat jij als een koningskind die honderd procent geaccepteerd weet en vandaar uit kan leven in Zijn rust en vrede tot eer van Hem.

Actie!
Begrepen

Sta jij langdurig onder stress waardoor jij veel last heb van lichamelijke klachten.Dan is deze actie iets voor jou.Een reeks van vier rug schouder/nekmassages kost nu slechts €159,50. Deze actie geldt eenmalig per klant en de vier behandelingen worden opgenomen binnen 10 weken.

Actie!

Sta jij langdurig onder stress waardoor jij veel last heb van lichamelijke klachten.Dan is deze actie iets voor jou.Een reeks van vier rug schouder/nekmassages kost nu slechts €159,50. Deze actie geldt eenmalig per klant en de vier behandelingen worden opgenomen binnen 10 weken.

Begrepen